Traductor

divendres, 24 de setembre del 2010

XVI volta a la cerdanya en btt

El passat cap de setmana ens vam desplaçar 3 components de la Moleta, Victor, Liberto i un servidor, Josep, cap a Puigcerdà per participar en la XVI volta a la cerdanya en btt organitzada per Probike.

La volta era de dos etapes, el dissabte 78km amb 2100m+ i diumenge 98km amb 2700m+ amb road book i un tram d'orientacio la primera etapa.

Bueno entrem en matèria, el divendres dia 17 de setembre sortiem de Tortosa a les 15:30 hores amb destinació Puigcerdà, amb pluja desde la sortida fins l'arribada, el cap de setmana no pintava be en quan al temps es referia, ja que per dissabte la previsio era de pluja tot el dia i una baixada de les temperatures considerable.

Despres de fer una petita parada per estirar cames i pendre alguna cosa, arribem al camping stel de Puigcerdà sobre les 18:40h, on passariem la primera nit, recollim dorsals i material i cap al bungalow que teniem assignat a descarregar les bosses i les “burres”

A les 19:30h tocava reunió amb l'organització per donar la benvinguda als participants i comentar la etapa del dissabte, a les 20:30h tots a sopar i cap al bungalow a preparar la roba i material per al dia seguent i a dormir.

Dissabte, 5 del matí toca diana, i cap a l'esmorçar, no plou però esta molt nubol i fa un fred que pela!, a les 06:30 es dona la sortida a la primera parella i la resta van sortint cada 20segons, els nervis estaven a flor de pell, a les 7 sortim el trio calavera mes engarrotats que menos pel fred, nervis... i comença el festival!! despres de fer uns 3 km per carretera fins a Llivia amb una altitut de 1200metres comencem a fer la primera pujada que ens portaria a una cota de 2130metres d'altitut, convinat trams d'asfalt amb pistes de terra molt enfangades, com era d'esperar despres de estar plovent tota la nit.

Conforme anem pujant noto que les cames no em responien com jo m'esperava (suposo que pel fred i l'altitut) i la feina era meua per seguir a Liberto i Victor venia darrera meu amb els peus ven molls despres de sucar-los de ple dins d'un bassal d'aigua!. Arribem a la cota 2130 jo amb mes pena que gloria, i quan començo a entrar en calor fem la primera baixada i em torno a quedar gelat com un pollet. A partir d'aqui anem pujant, baixant i passant controls de pas fins el km 32 on comença el tram d'orientació, al mapa que ens facilita l'organització hi ha marcat un pont per on trevessar el riu, que no vol dir que fos la manera mes ràpida d'arribar, clar. La nit avans ens vam estar mirant el mapa i vam localitzar un altre pont i haviem parlat de provar d'anar per allí, però al començar el tram d'orientació decidim no arriscar i anar en busca del pont marcat al mapa, seguim a un grup de parelles i trios i fem cap a una sendera paral'lela al riu i del pont ni ratre, els altres equips fan mitja volta i Liberto troba un lloc per on travessar el riu i cap al punt de control en 1h 14min. A partir d'aqui tornem a seguir el roadbook i cap a Matamale (França), on arribem a les 14:00h, assiganció d'hotel, dutxa i al bar a fer un xampú i comentar les anecdotes del dia, a les 19:00 h reunio per comentar l'etapa del dia seguent, sopar i a dormir.

Diumenge, 04:40h del mati sona el despertador, quina son!!! anem a esmorçar i a les 06:30h es dona la sortida, calculem malament l'hora que ens tocaria sortir i arribem tard, com a castig a sortir els ultims! L'etapa d'avui era una autentica trencacames, per sort el dia ha sigut asolejat i m'he trobat molt millor que el dia anterior.

L'organització va decidir a última hora del dissabte posar un tram cronometrat entre els dos últims controls de pas, Victor amb el seu bon humor ens diu “xavalotes a conservar avans d'arribar al tram cronometrat i despues a trencar el crono!” si si li diem Liberto i jo. 3Km de baixada i 10km de pujada interminables i amb forts desnivells. Acabem la crono i fem baixada llarga on disfrutem com a camells adelantant a molts equips i d'aqui fins a Puigcerdà anar molt al tanto perque havien moltes cruilles i on era molt facil perdre's.

Arribem a Puigcerdà, “per fi ho em aconseguit!!” quina satisfacció d'haver conseguit acabar la cursa!! es genial, una experiencia per a mi inolvidable, i un plaer haver compartit aquest cap de setmana amb Victor i Liberto, als quals jo tambe dono les gracies per haver-me acompanyat en aquesta aventura.

Agrair tambe a l'organització el gran esforç que suposa montar una cursa d'aquestes caracteristiques.

El resultat de la volta a la Cerdanaya per a l'equip de la Moleta es:

Dissabte: 78km, 2100m+ 7h 04min

Diumenge: 98km, 2700m+ 7h 36min

Total 14h 41min i en la classificació genaral els 38 de un total de 81 equips que vam aconseguir finalitzar la cursa, no esta mal no! Jejeje

Josep.

mès fotos aquí.
També tenim video

1. Quin resum i quina quilometrada. Molt bona crònica Josep, de gran vull ser com tu. Au, que la pròxima la farem més grossa.

2. Molt bona crònica! esteu fets uns màquines!! enhorabona a las tres!

3. Quina enveja!!!! Molt bé fenòmenos, felicitats!
    Pau

4. Ha veure que pasa, aqui com haviem quedat havieu d'acabar entre els deu primers i tema orientacio en les clases de mapes que us he donat i no se...!!! Be per esta que pase,pero ara ja heu vist l'ambient, menos mirar arbrets i papallones i resultats!!je,je!!
    Felicitats fenomenos!!!

Lluis Horta

5. Lo puesto no esta gens malament però lo millor és lo que heu pogut disfrutar. Enhorabona ¡¡¡

6. Molt ven esplicat Josep,feu emveja sana. oscar

7. gracies a tots!! l'any que be a fer mes d'un equip i a xalar!! entreu a www.btt-mania.com, esta la cronica de Liberto amb un video i fotos.Val la pena