Traductor

dilluns, 10 d’octubre del 2011

DUATLÓ DE NÚRIA

Bé, continuant amb l'expansió de la Moleta ara li ha tocat al duatló. Sí, ja sé que molts pensen que als ciclistes lo de correr no és, precisament, una opció ja que només baixen de la bicicleta per descansar, però....
El diumenge 9 d'octubre es va celebrar el XIV Duatló de alta muntanya de Catalunya o també conegut per duatló de Núria. Cap allà que vaig anar, ben acompanyat per cert, amb la Ragna i el Farnos. Quina parella de craks!!
Abans de les 8 de la tarda del dissabte ja estavem a Queralbs recollin dorsal i buscant taula per sopar. Després d'omplir la panxa a dormir, los tres a la furgo calentets fins les 5:30 hores. A tornar a omplir la panxa i buidar els budells.... bé ja sabeu com va el tema. Preparar material i la bossa de transició i ale, a la línia de sortida.
Ben aconsellat pel mestre Farnos vaig arribar 1 hora abans de la sortida per agafar una bona posició, el primer. La posició era ideal ja que a 10 metres de la sortida hi havia un revolt en pujada una mica pelut que amb els casi 700 participants que erem doncs.... millor anar davant, no trobeu. El problema era l'espera 1 hora de rellotge allí parat sense poder escalfar.
Es fa l'hora de sortir i davant meu només els craks, ells tenien plaça reservada per l'organització. Escopetada i tots a muerte pista amunt, 11 km i 900 metres de desnivell. El primer quilòmetre genial rodava amb els 20 primers amb facilitat a partir del quilometre 2 no anava ni amb motoret. Jo que sóc d'arrancada lenta i sense calentar doncs... vaig perdre la roda dels primers i van començar a avançar-me tots. Tots i totes perque la Ragna i les 3 primeres noies també em van passar.
Fins el quilòmetre 7 més o menys no em vaig recuperar. A partir d'aquí vaig invertir la tendència i remontar posicions, però el mal ja estava fet.
Arribo a Fontalba (2080 metres d'altitud) i canvi de disciplina deixo la bici i començo a correr. Aquí vaig perdre uns minuts, necessaris per canviar de sabates, agafar aigua, penjar bici, etc. Per davant 14 km a peu amb 1065 metres de desnivell acumulat. Ja ens havien avisats que no trobariem avituallament al Puigmal (2913 metres d'altitud) perque el vent no deixava apropar-se l'helicopter així que vaig carregar d'aigua.
La pujada al Puigmal va ser amb molt de vent però em vaig notar molt bé i vaig continuar remontant posicions. La baixada per la cara Nord amb una mica de gel i neu, els primers metres, també em va anar molt bé. Molta gent animant sobretot en les proximitats de Núria. De tornada a Fontalba de nou a pujar a la btt i baixar per la mateixa pista fins Queralbs.
En total 3 hores i 42 minuts per arribar en la posició 104 (11 de la meva categoria) però sobretot molt content amb la experiència. Segur que repetiré.
Dels craks no hi ha paraules, Ragna 1a amb 3 hores 14 minuts i el Farnos 9e absolut i 1er de la seva categoria amb 2 hores i 57 minuts.


Lo millor de tot... com sempre, la gent i la cervesa.


Liberto

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada